zondag 30 november 2014

'De Morgen': Boko Haram overvalt christelijk dorp: "Ze schoten op vluchtende mensen"

Ongeveer dertig gewapende mannen, vermoedelijk aanhangers van de terreurbeweging Boko Haram, zijn zaterdag een vooral door christenen bewoond dorp in het noordoosten van Nigeria binnengevallen. Volgens bewoners kwamen zij op motorfietsen, wierpen zij bommen en schoten zij op vluchtende mensen. Talrijke personen zouden zijn omgekomen.

Bron: De Morgen






Dit is er ééntje voor u mgr. Jean-Pierre Delville, bisschop van Luik en kerkhistoricus!

BOKO HARAM - Terror, Blood & Death of Christians

Hier mgr. Jean-Pierre Delville, bisschop van Luik en kerkhistoricus, hier heeft u nog wat 'interreligieuze dialoog'! Lafaard!

'My husband told them we were Christians and they shot him in the head': How al-Shabaab militia went from door to door killing non-Muslims as Kenyan village watched World Cup



The Muslim View on Christmas: "Saying Merry Christmas is Worse than Murder"

Bergoglio laat zich in de koran onderrichten = een publieke daad van apostasie

Met dank aan collaborateur Bergoglio:

Spic and Span

donderdag 27 november 2014

De Gezinssynode en de hypocrisie van Bergoglio:

1. De methodologie van de Synode voorzag géén ruimte voor de missionaire verkondiging van het Evangelie.

2. De agenda van de Synode was werelds.

3. De manipulatie van de Synode en de intriges waren de Romeinse Curie onwaardig.

4. De Synode negeerde totaal de 'perifere' gebieden van de Kerk.
Iets wat Bergoglio naar eigen zeggen toch na aan het hart ligt. Kasper: "Naar bisschoppen in Afrika wordt niet geluisterd."

5. De Synode was eerder bureaucratische navelstaarderij.

6. De Synode liet Bergoglio in de coulissen staan.

7. De Synode was géén exercitie in collegialiteit. Het stokpaardje van Johan Bonny.

8. De Synode vergat de zonde.

9. De Synode vergat ook Paus Johannes-Paulus II, toch de 'Paus van het Gezin' volgens Bergoglio.

10. De Synode vergat ook de exhortatie van Bergoglio waarin hij schreef dat alle generaties elkaar nodig hebben.

11. Indien de Kerk het 'veldhospitaal' van deze wereld wil zijn, moet de Synode mensen trachten te genezen en hen niet geestelijk euthanaseren.


Bron: National Catholic Register



vrijdag 21 november 2014

Paus Benedictus XVI censureert eigen werk

In het verzameld werk van Benedictus XVI is ook een artikel uit 1972 opgenomen in een opvallende nieuwe redactie. Daarin wordt namelijk een passage weggelaten waarin de huidige paus-emeritus de mogelijkheid bespreekt van toelating van hertrouwd gescheidenen tot de Communie. Dat meldt La Stampa. Juist deze passage is meer dan eens als argument aangehaald door kardinaal Walter Kasper.

Joseph Ratzinger schreef in 1972 dat het huwelijk vanuit katholiek perspectief onontbindbaar blijft, maar dat toelating tot de Communie in bepaalde selecte gevallen na een proefperiode voor een getrouwd gescheidene "niet meer dan eerlijk en geheel in de lijn van de traditie van de Kerk schijnt te zijn."

Jong theoloog
The Irish Times haalt priester Vincent Twomey aan, een theoloog die studeerde onder mgr. Joseph Ratzinger. Twomey meent dat de weglating betekenisvol is: kennelijk wil de paus-emeritus niet dat bepaalde ideeën van hem als jong theoloog, geschreven in een andere context en die hij als prefect van de Congregatie voor de Geloofsleer nooit herhaald heeft, nu nog als argument in de huidige discussie worden aangevoerd.

Het kan ook zijn dat de paus-emeritus nog steeds achter zijn woorden staat, maar niet wil dat, zoals rond de gezinssynode gebeurde, zij een gezagsargument worden dat als modernistisch breekijzer wordt misbruikt.

Bron: Katholiek Nieuwsblad




maandag 17 november 2014

De Gay-Maffia in Rome en de Gezinssynode

The Telegraph: "The Catholic Church risks civil war"

Pope Francis' attempts to start dialogue about aspects of Catholic theology have met with a backlash in the Vatican. But, says Tim Stanley, Catholics should keep Christian and carry on.

Bron: The Telegraph



The Guardian: "A Catholic church schism under Pope Francis isn’t out of the question"

The conservative backlash against the liberal pope’s authority has been fierce, and is gathering momentum

Bron: The Guardian



Catholic New Service: "Cardinal Pell calls for ‘no doctrinal back-flips’ at next family synod"

“Pope Francis is the 266th pope and history has seen 37 false or antipopes,” he wrote.

“The story of the popes is stranger than fiction,” the cardinal wrote.

Bron: Catholic New Service



“Pope Francis is the 266th pope and history has seen 37 false or antipopes,” Cardinal Pell wrote.

“The story of the popes is stranger than fiction,” the cardinal wrote.

So the humane question “Who am I to judge?”, as Francis said of gay people, sounds to their ears like all-out surrender to the dark forces of the Democratic Party. Has the Pope been possessed by the spirit of Ted Kennedy?

maandag 10 november 2014

The Pope and the Precipice / De Paus en de Afgrond

In the week since, many Catholics have downplayed the starkness of what happened or minimized the papal role. Conservatives have implied that the synod organizers somehow went rogue, that Pope Francis’s own views were not really on the table, that orthodox believers should not be worried. More liberal Catholics have argued that there was no real chaos — this was just the kind of freewheeling, Jesuit-style debate Francis was hoping for — and that the pope certainly suffered no meaningful defeat.

Neither argument is persuasive. Yes, Francis has taken no formal position on the issues currently in play. But all his moves point in a pro-change direction — and it simply defies belief that men appointed by the pope would have proposed departures on controversial issues without a sense that Francis would approve.

If this is so, the synod has to be interpreted as a rebuke of the implied papal position. The pope wishes to take these steps, the synod managers suggested. Given what the church has always taught, many of the synod’s participants replied, he and we cannot.

Over all, that conservative reply has the better of the argument. Not necessarily on every issue: The church’s attitude toward gay Catholics, for instance, has often been far more punitive and hostile than the pastoral approach to heterosexuals living in what the church considers sinful situations, and there are clearly ways that the church can be more understanding of the cross carried by gay Christians.

But going beyond such a welcome to a kind of celebration of the virtues of nonmarital relationships generally, as the synod document seemed to do, might open a divide between formal teaching and real-world practice that’s too wide to be sustained. And on communion for the remarried, the stakes are not debatable at all. The Catholic Church was willing to lose the kingdom of England, and by extension the entire English-speaking world, over the principle that when a first marriage is valid a second is adulterous, a position rooted in the specific words of Jesus of Nazareth. To change on that issue, no matter how it was couched, would not be development; it would be contradiction and reversal.

SUCH a reversal would put the church on the brink of a precipice. Of course it would be welcomed by some progressive Catholics and hailed by the secular press. But it would leave many of the church’s bishops and theologians in an untenable position, and it would sow confusion among the church’s orthodox adherents — encouraging doubt and defections, apocalypticism and paranoia (remember there is another pope still living!) and eventually even a real schism.

Those adherents are, yes, a minority — sometimes a small minority — among self-identified Catholics in the West. But they are the people who have done the most to keep the church vital in an age of institutional decline: who have given their energy and time and money in an era when the church is stained by scandal, who have struggled to raise families and live up to demanding teachings, who have joined the priesthood and religious life in an age when those vocations are not honored as they once were. They have kept the faith amid moral betrayals by their leaders; they do not deserve a theological betrayal.

Bron: The New York Times



Raymond Kardinaal Burke: 'Gevoel heerst dat de Kerk roerloos schip is'

Vele gelovigen "voelen zich een beetje zeeziek omdat zij menen dat de Kerk haar koers kwijt is".

Dat zegt curie-kardinaal Raymond Burke in een interview met het Spaanse weekblad Vida Nueva. Daarin uit de Amerikaanse prelaat opnieuw kritiek op het huidige beleid van de katholieke Kerk, meldt de Vatican Insider.

Schip zonder roer
Terwijl Burke benadrukt geen kritiek te hebben op de paus, wil hij zijn zorgen niet onder stoelen of banken steken. Onder meer naar aanleiding van de gang van zaken tijdens en rond de afgelopen synode hebben "velen bij mij hun zorgen geuit", aldus Burke. "Op dit zeer kritieke moment heerst er een sterk gevoel dat de Kerk is als een schip zonder roer wat de reden daartoe ook mag zijn. Hoe dan ook is het belangrijker dan ooit dat wij ons geloof onderzoeken, een gezonde geestelijk leider hebben en krachtig getuigenis geven van het geloof."

"Ik respecteer het petrinisch ambt volledig en ik wil niet dat het lijkt alsof ik mij tegen de paus uitspreek. Ik zou graag een geloofsleraar zijn, met al mijn zwakheden, een waarheid vertellend die zovelen nu waarnemen. Zij voelen zich een beetje zeeziek omdat zij menen dat de Kerk haar koers kwijt is. De redenen voor die verwarring moeten wij wegnemen, want wij zijn onze koers niet kwijt. Wij hebben de blijvende Traditie van de Kerk, haar Leer, de liturgie, de moraal. De Catechismus blijft hetzelfde."

'Niet met lege handen'
Volgens de kardinaal spreekt de paus terecht over de noodzaak "uit te trekken naar de periferie". "de mensen hebben daar warm op gereageerd. Maar wij kunnen niet naar de periferie met lege handen. Wij gaan met het Woord van God, met de sacramenten, met het deugdenleven van de Heilige Geest. Ik zeg niet dat de paus dat doet, maar er bestaat een risico dat de ontmoeting met de cultuur verkeerd wordt geïnterpreteerd. Het geloof kan zich niet aan de cultuur aanpassen, maar moet haar aanzetten zich te bekeren. Wij zijn een tegencultuur, niet een populaire."

Bron: Katholiek Nieuwsblad



zaterdag 8 november 2014

De 'Geest van het Tweede Vaticaans Concilie' waait weer in Rome...

Bergoglio colpisce, che schifo.

Bergoglio, de Valse Profeet van de 'tolerantie' en de 'barmhartigheid', met zijn leugenachtige 'Who am I to judge', is eigenlijk een slechte komediant. Hij zegt de ideeën van anderen te respecteren, maar schuift 'andersdenkenden' aan de kant. Hij predikt de genade, maakt slaat de Franciscanen van de Immaculata ongenadig met de stok. Het is zo makkelijk te voorspellen welke hoofden zullen rollen. Bergoglio en zijn Satans-Synode. Natuurlijk, gaat elke solidariteit uit naar Raymond Kardinaal Burke. Dit is een zeer zwarte dag voor de Katholieke Kerk en voor degenen die in het Magisterium en de Traditie geloven. Bergoglio is een slechte bedrieger en leidt de Katholieke Kerk naar de slachtbank

Bergoglio IS de Valse Profeet

Call to Martyrdom talk by Raymond Cardinal Burke

LifePetitions: "Thank Cardinal Burke for his Vatican service"



maandag 3 november 2014

De orthodoxe patriarch tempert verwachtingen pausbezoek

Paus Franciscus en [de schismatieke] patriarch Bartholomaios baden in mei van dit jaar in de Grafkerk in Jeruzalem samen om eenheid onder de christenen [De Christenen zijn één binnen de Katholieke Kerk.]. De orthodoxe patriarch van Constantinopel Bartholomaios heeft de verwachtingen van het pausbezoek aan Turkije, eind deze maand, getemperd [Logisch!].

Hij verwacht geen spectaculaire ontwikkelingen [Natuurlijk!], zei hij in gesprek met Oostenrijkse verslaggevers. Tegelijkertijd echter vertelde Bartholomaios dat de gezamenlijke verklaring die Franciscus en hij zullen publiceren, een belangrijke mijlpaal in de oecumenische relaties zou moeten zijn, meldt kathweb. [Weer de zoveelste 'mijlpaal'.]

'Teken van solidariteit'
Het bezoek van de paus voor het feest van Sint-Andreas, patroonheilige van de zetel van Constantinopel, zal "een belangrijk teken van solidariteit" zijn tussen de katholieke en orthodoxe Kerken, aldus de patriarch. ['Solidariteit' is géén christelijk begrip. Dat is een politieke term.]

Herstel van de christelijke eenheid [De christelijke eenheid wordt gerealiseerd binnen de Katholieke Kerk.] "kan niet van de ene op de andere dag gebeuren", maar zowel katholieke als orthodoxe leiders werken aan het versterken van de banden. [Het is duidelijk dat deze hypothetische 'eenheid' nooit gerealiseerd zal worden, omdat het patriarchaat van de orthodoxen in Istanboel een voorpost en een frontorganisatie is van de Amerikaanse overheid. Indien zij zouden toetreden tot de Katholieke Kerk is hun rol natuurlijk uitgespeeld.]

In Jeruzalem
In 2054 is het duizend jaar geleden dat het Oosters Schisma plaatsvond. Het is nog maar vijftig jaar geleden dat de toenmalige paus, de inmiddels zalige Paulus VI, en patriarch Athenagoras [= CIA-agent] elkaar in Jeruzalem ontmoetten. Niet lang daarna hieven zij de wederzijdse banvloek tussen de Kerken op. [Dit wordt niet erkend door de Russisch-Orthodoxe kerk.]

Paus Franciscus bezoekt Turkije van 28 tot en met 30 november. Naast de patriarch zal paus Franciscus ook de Turkse premier Erdogan ontmoeten. Verder staat onder meer een bezoek aan de Blauwe Moskee op het programma [hetgeen een publieke daad van apostasie zal zijn].

Bron: Katholiek Nieuwsblad



zaterdag 1 november 2014

Kerknet: "Paus veroordeelt de hoogmoed van de moderne mens"

Paus Franciscus heeft op Allerheiligen tijdens een eucharistie op het kerkhof van Verano felle kritiek geleverd op de 'cultuur van vernietiging' van de moderne mens, die leidt tot de verwoesting van het leven, de cultuur, de waarden en de hoop. "De mens waant zichzelf God en vernietigt de wereld, die vandaag gebukt gaat onder een industrie van vernietiging en aanhoudend conflict."

Bron: Kerknet 

Bergoglio wijst dus het Tweede Vaticaans Concilie af!

Want wat lezen we in de documenten van het Tweede Vaticaans Concilie?

GAUDIUM ET SPES - Over de Kerk in de wereld van deze tijd

12 - Gelovigen en niet-gelovigen zijn het er vrijwel over eens, dat alles op aarde gericht moet zijn op de mens als zijn middelpunt en als zijn hoogtepunt.



S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli

Paus Benedictus XVI

Paus Benedictus XVI

Een meditatie over het Heilig Misoffer