BREAKING NEWS

News Ticker --- 31-12-2022 SEDE VACANTE 31 DECEMBER 2022 --- Einde berichten ---

donderdag 1 maart 2012

Anoniem zei:

"Als moeder heb ik tijdens mijn zwangerschappen dit "eugenistisch" fenomeen aan de lijve kunnen ondervinden. Tegenwoordig zijn prenatale diagnosen met het oog op een mogelijke zwangerschapsafbreking een routinezaak, waarvan de ethische gevolgen niet met de ouders worden besproken. Men gaat er gewoon van uit, dat alle ouders deze "kwaliteitscontrole" wensen."

"Toen de trippel test (berekening van de kans op down syndroom) bij mijn jongste dochter tegenviel, moest ik hard aandringen om geen gevaarlijke vruchtwaterpunctie te ondergaan. De gynaecoloog begreep niet waarom ik ook openstond voor een kind met Down. Ik kon mijn kind echter al voelen en wou niet geconfronteerd worden met een keuze tussen leven een dood. Als mijn kind Down had, was ik bereid deze realiteit onder ogen te zien en de gevolgen ervan te dragen. Gelukkig had ik de steun van mijn man en onze gemeenschappelijke christelijke waarden. De ganse zwangerschap hebben we bang afgewacht op de uiteindelijke afloop, maar kregen gelukkig een gezonde dochter erbij!"

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit was onze ervaring ook. De prenatale tests zijn bedoeld de moeder te overtuigen toch maar te aborteren. En de dokters zijn zichtbaar ontgoocheld als je prenatale tests weigert.

Je moet je eens inbeelden dat de wet veranderd wordt, en je wordt verplicht de tests toch te ondergaan, en dat het resultaat tegenvalt...

Maak je ook geen illusie, die tests geven geen positief of negatief antwoord of je baby Down zou hebben. Het is geen "ja" of "nee", het resultaat zegt "er is een 2% kans". En 2% is heel hoog. Combineer dit met die wetsverandering die ik me hierboven inbeeldt...

Anoniem zei

Precies dezelfde ervaring hier. Gynaecologen zijn precies abortus-promotoren. Wat een vreugdevolle tijd zou moeten zijn, wordt telkens de kop ingedrukt door gynaecologische onderzoeken die erop gericht zijn om abortussen te verkopen. En dat in een katholiek hospitaal! Trouwens, los van de ethische kwestie (abortus = moord), is er gewoon een probleem met die test. De kans op een vals positief tijdens de kansberekening, is niet gering. Als men dan een vruchtwaterpunctie doet, introduceert men een risico op miskraam dat veel hoger ligt dan de kans op een baby met Down-syndroom. Om het cru te stellen: als je niet zeker bent, vermoord de baby dan maar "voor de veiligheid". Walgelijk!

S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli

Paus Benedictus XVI

Paus Benedictus XVI

Een meditatie over het Heilig Misoffer

2 Timoteüs 2:3 Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus

2 Timoteüs 2:3  Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus
-------- “Wij zijn de zonen van de Kruisvaarders en we zullen niet terugdeinzen voor de zonen van Voltaire.” -------- -------- “We are the sons of the Crusaders and we shall not recoil before the sons of Voltaire.” ------------------------- -------- “Noi siamo i figli dei Crociati e non indietreggeremo davanti ai figli di Voltaire!” ---------------------------------