BREAKING NEWS

News Ticker --- 31-12-2022 SEDE VACANTE 31 DECEMBER 2022 --- Einde berichten ---

vrijdag 28 oktober 2011

Over Wereldvrede... 'War Is a Racket' door U.S. Marine Major General Smedley D. Butler

'War is a Racket' is de titel van een toespraak en een boekje geschreven door de gepensioneerde Amerikaanse generaal-majoor Marine Smedley D. Butler. Butler, één van de meest gedecoreerde Amerikaanse soldaten ooit, bespreekt openhartig uit zijn eigen ervaring als militaire officier hoe de zakelijke belangen profiteren van de oorlogsvoering.



In 'War Is a Racket', haalt Butler een groot aantal voorbeelden aan, vooral uit de Eerste Wereldoorlog. Hij toont aan hoe industriëlen, wiens activiteiten, veelal onder het mom van wetenschappelijk onderzoek,
met openbare middelen werden gefinancierd en hoe zij in staat waren aanzienlijke winsten te genereren ten koste van massaal menselijk lijden.



"We want bread, not bullets!"
Retired Marine general Smedley D. Butler op Reyburn Plaza, Philadelphia, PA. - 9 November 1935.


Enkele citaten:

"War Is a Racket (Oorlog is een foefje, een winstgevende truc, geldklopperij, afpersing en zwendel). Dat is het altijd geweest. Het is misschien wel de oudste, veruit de meest winstgevende en zeker de meest boosaardige zwendel. Het is de enige zwendel met internationale reikwijdte. Het is het enige zwendel waarin de winst wordt berekend in dollars en de verliezen in mensenlevens. Een 'racket' is het beste te omschrijven, denk ik, als iets dat niet is wat het lijkt voor de meerderheid van de mensen. Slechts een kleine groep insiders weet waar het écht over gaat. Oorlog wordt gevoerd ten voordele van enkelingen, ten nadele van velen. Een paar mensen kloppen enorme fortuinen uit oorlog."

"Ik ben 33 jaar en vier maanden in actieve militaire dienst geweest en in die periode bracht ik het grootste deel van mijn tijd door als een elite krachtpatser voor Big Business, voor Wall Street en voor de bankiers. Kortom, ik was een afperser, een gangster voor het kapitalisme. Ik hielp Mexico en in het bijzonder Tampico veilig te stellen voor de Amerikaanse oliebelangen in 1914. Ik hielp Haïti en Cuba een 'fatsoenlijke' plek te maken voor de National City Bank jongens die daar zo opbrengsten konden inzamelen. Ik hielp bij de verkrachting van een half dozijn Midden-Amerikaanse republieken in het voordeel van Wall Street. Ik hielp Nicaragua te zuiveren voor het International Banking House of Brown Brothers tussen 1902 en 1912. Ik bracht het licht naar de Dominicaanse Republiek voor de Amerikaanse suikerbelangen in 1916. Ik hielp Honduras klaar te maken voor de Amerikaanse fruitbedrijven in 1903 . In China in 1927 hielp ik ervoor te zorgen dat Standard Oil ongehinderd zijn gang kon gaan. Terugkijkend zou ik Al Capone wel een paar tips hebben kunnen geven. Al Capone kon zijn zwendel maar in drie districten opzetten, maar ik heb op drie continenten geopereerd."




1 opmerking:

Anoniem zei

Als je interesse voor hebt hoe je geld kan verdienen aan oorlog; lees Anthony C. Sutton of Peter R. Odell.

De huidige President van de VS en Nobel vredesprijswinnaar voert op dit ogenblik 15 oorlogen. Allemaal in de naam van de vrede, de vrijheid en de gerechtigheid.

Het is bijna 11 November, wanneer we de helden moeten herdenken die hun leven "gegeven" hebben "voor onze vrede en vrijheid".

"Helden die hun leven gaven": "moeten geven"; als ze weigerden, werden ze gefusilleerd als deserteur.

Iedereen die die keuze krijgt tussen het vuur peleton of het slagveld (slachtveld), zal voor de optie kiezen die je de kans geeft, levend terug te komen - als je geluk hebt. Als je sneuvelt, krijg je de "eer" voor het vaderland te sterven.

Maar ze zijn niet meer dan pionnen in een smerig politiek spel waar VEEL geld verdient wordt.

S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

S.E. Mons. Mario OLIVERI - Vescovo emerito di Albenga-Imperia

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli

We Stand In Support of Padre Stefano Manelli

Paus Benedictus XVI

Paus Benedictus XVI

Een meditatie over het Heilig Misoffer

2 Timoteüs 2:3 Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus

2 Timoteüs 2:3  Neem ook uw aandeel in het lijden als een goed krijgsknecht van Christus Jezus
-------- “Wij zijn de zonen van de Kruisvaarders en we zullen niet terugdeinzen voor de zonen van Voltaire.” -------- -------- “We are the sons of the Crusaders and we shall not recoil before the sons of Voltaire.” ------------------------- -------- “Noi siamo i figli dei Crociati e non indietreggeremo davanti ai figli di Voltaire!” ---------------------------------